jak sprawdzić Czujnik G28

DRAGON :)

Temat: zaczeły się kłopoty :(

podaj numer błędu i wszystko będzie jasne.
obstawiam czujnik wału korbowego bo tylko on może nagle unieruchomić silnik.


To prawda, uszkodzony czujnik G28 - bo taki ma symbol w nomenkleaturze VW potrafi skutecznie unieruchomić silnik.
Może wyskoczyć kod albo 17804 albo 00513.
Jeśli masz omomierz, trochę chęci i przynajmniej blade pojęcie o pomiarach elektrycznych nie musisz czekać do poniedziałku a możesz sam stwierdzić czy czujnik ten jest uwalony czy nie;

- jakieś 15 cm w prawo od czujnika są trzy złącza trójstykowe: brązowe, czarne i szare.
- rozłącz szare złącze; ono jest od interesującego nas czujnika
- sondy pomiarowe miernika podłącz do pinów 1 i 3 czujnika a potem 1 i 2. W tym przypadku rezystancja powinna dążyć do nieskończoności; brak zdolności przewodzenia.
- następnie zmierz rezystancję między stykami 2 i 3. Teraz omomierz powinien wskazać rezystancję w zakresie od 730 om do 1 kilooma.
Jeżeli wyniki będziesz miał inne od podanych to masz czujnik do wymiany.

Ważne! Przed pomiarem sprawdź czy czujnik się nie poluzował bo coś mi tu pachnie że jest i dlatego raz silnik chodzi a raz nie.

W intercarsie kosztuje 226,13pln a wygląda to tak:




Pozdrawiam

krzysiek dnia Sob 20:07, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: newbeetle.fora.pl/a/a,1386.html



Temat: Czujnik Hala. Pomocy.
U mnie wywalało błąd 00515 I jest to czujnik Halla pod kołem rozrządu oznaczony jako G-40.
Z tyłu silnika na wale korbowym znajduję się czujnik prędkości obrotowej silnika G28. I jeżeli on byłby walnięty to pokazałoby błąd 00513, a objawami jego padnięcia jest gaśnięcie silnika jak się rozgrzeje, albo w ogóle niemożność jego uruchomienia.
Ostatnio przyjechał do mnie koleś bo auto mu gasło jak tylko złapało 90 stopni, na Vagu wyszedł właśnie błąd czujnika prędkości obrotowej silnika, który pojawiał się dopiero jak silnik sie nagrzał, a na zimnym nie było żadnych błędów. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy .
Sprawdź jaki błąd Vag pokazuje, ale po objawach myślę że to jest ten czujnik pod kołem rozrządu.
Pozdrawiam.
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=7152


Temat: Czujnik G28 w silniku 1.6 BFQ
Witam, czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie jest złączka czujnika G28 w silniku BFQ 1.6 75 kW ? Od czasu do czasu pojawia się na VAG-u błąd czujnika (P0335). Po 2-3 krotnym wykasowaniu (1-2 dni) problem znika na kilka tygodni. Ostatnio było gorzej bo pojawił się błąd P0322 i nie mogłem odpalić, tyle, że to znów był problem jednorazowy i błąd chwilowo nie wraca, samochód odpala ok. (i na zimnym i na ciepłym silniku).
Niestety nie mam dojścia do kanału i nie mogę znaleźć tego czujnika, żeby dotrzeć do złączki. Przed wymianą chciałbym sprawdzić styki i upewnić się, że G28 jest padnięty...
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34798


Temat: [O1] AQY gaśnie jak tylko się nagrzeje do 90C
OK no to po problemie
UWAGA soluszyn:
Faktycznie okazało się że uszkodzony był czujnik G28 (hallotronowy czujnik obrotów wału korbowego)
Niestety kamel waw zanim napisałeś posta już w zasadzie było po diagnozie a czujnik zdemontowałem,
nie mogłem więc wypróbować metody "na bujanie" ale dzięki bardzo za odzew.
Czujnik zdemontowałem i pomierzyłem. We wtyczce są trzy piny a między dwoma z nich powinien mieć około 1kOhma i... miał więc zgłupiałem,
jednak jako szczwany lis (stary i wyleniały -przypis żony) postanowiłem go podgrzać, zanużyłem go w podgrzewanej na gazie wodzie i mierzyłem rezystancję,
która w miarę wzrostu temperatury zaczęła rosnąć aż wskoczyła na nieskończoność (zrobiła się jakby przerwa).
Ochłodzenie w zimnej wodzie i znów wartość w okolicy 1000Ohm. Sprawa była więc jasna, zamówiłem czujnik uiściłem opłatę za tenże i zamontowałem.
Brzmi prosto ale zarówno demontaż jak montaż nowego czujnika z racji jego umiejscowienia i tego że robiłem to na parkingu przed domem to była
[ tu proszę wpisać najostrzejsze używane przez siebie przekleństwo w formie przymiotnika ] robota
Ale octavka znowu jest w dobrej kondycji.
Więc jeżeli macie taki objaw że auto nagle gaśnie i nie daje się odpalić a po ostygnięciu odpala normalnie i pracuje jakby się nic nie stało do momentu nagrzania,
to można w ciemno brać się za ten cholerny czujnik i dokonać takiego badania jak moje.
Być może dobrą metodą jest to co napisał kamel waw ale nie miałem okazji tego sprawdzić.
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=36929


Temat: v8 4,2 91' spadek mocy pod obciazeniem
Błąd 513 to błąd czujnika G28 i występuje zawsze przy załączonym zapłonie, ale wyłączonym silniku. Towarzyszyć mu może również błąd 512 czy 515 czyli czujnika Halla G40. Przy załączonym silniku błędu nie będzie.
Błędy 525 i 537, to błędy sondy Lambda i oznaczać może padnięta sondę.
Błąd 540 to usterka czujnika spalania stukowego, ale może również pojawić się przy złym paliwie lub przy złym spalaniu mieszanki.
1247, to usterka zaworu N80 filtra z węglem aktywnym odpowiedzialnego za odpowietrzenie zbiornika paliwa. Sprawdź na początek styki lub połączenia zaworu N80 oraz sondę Lambda.
pzdr
Źródło: audi-tech.yum.pl/viewtopic.php?t=1198


Temat: AUDI S6 4.2 V8 290KM BRAK MOCY, SZARPIE, GASNIE

Jutro pogrzebie przy tym czujniku, jezeli wszystko laczy wybioram sie do elektryka, tym razem lepszego. Ten stwierdzil tylko ze problem jest po stronie czujnika, nie wie ktorego. wyswietlilo mu sie tez ze samochod gasl. Niestety nie wiem czym byl diagnozowany. tym razem podpytam.
Dzieki bardzo za podpowiedz.
Bede coś wiedzial, odrazu pisze.

Czujnik G28 jest ciężko zdiagnozować programem diagnostycznym. Zawsze na wyłączonym silniku będzie wyświetlał się błąd czujnika G28. Tak to zostało skonstruowane.
Połową sukcesu jest wysokie IQ diagnosty - chodzi tutaj o trafną interpretację błędów oraz objawów usterki. Mamy teraz takie czasy, że każdy jest diagnostą za 65zł - tyle kosztuje ryżowy KKL na Allegro, ale nie każdy potrafi przetłumaczyć sobie błędy co skutkuje cieńszym portfelem właściciela uszkodzonego samochodu z powodu zbędnych wydatków.
Oczywiście nie wszystkie przypadki idzie zdiagnozować bez podmiany innych sprawnych elementów. Sprawdź ten przewód i daj znać co i jak.
P.S.
Byłoby miło oglądnąć fotki Twojej eSy.
pzdr
Źródło: audi-tech.yum.pl/viewtopic.php?t=1074


Temat: Napiecie na sondzie lambda
Sondę mam 4 pinową, czyli z podgrzewaniem. U mnie normalnie jest katalizator, a strumiennicę założyłem od kolegi razem z jego sondą żeby wykluczyć ewentualne zapchanie katalizatora. Czujnik temperatury wymieniłem na nowy z serwisu vw. Regulator ciśnienia paliwa tez jest raczej dobry ponieważ na wpiętym wężyku pokazuje 2.5 bara a na wypiętym 3 bary. Objawy jakie występują to na zimnym silniku przy małych obrotach szarpie przy przyspieszaniu, na ciepłym jest ok, mocy na ciepłym tez mu raczej nie brakuje, no i spalanie dochodzi do 11 l/100km po mieście. Jedyny błąd jaki czyta to na zgaszonym silniku czujnik liczby obrotów G28, niewiarygodny sygnał, ale to podobno w tych golfach normalne, na zapalonym silniku nie ma żadnego błędu. Zastanawiałem się nad uszkodzeniem sterownika silnika jednak nie mam jak tego sprawdzić, a znaleźć inny na podmiankę tez nie dam rady bo to raczej rzadki silnik jest. Już od dłuższego czasu z tym walczę, wpakowałem kupę pieniędzy i już mi ręce opadają.
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=22165


Temat: nierówna praca 1z

od kiedy kąt wtrysku " przestawiany" jest jakimś czujnikiem
faktycznie - masz rację - to jest czujnik prędkości obrotowej wału G28 - silnik wchodzi na 1500 rpm bo ECU nie ma informacji w jakim położeniu jest wał i nie wie jak dawkowac paliwo - podczas pracy silnika i odłączeniu sygnału z G28 - ECU bierze zastępczy sygnał z G80 (nadajnik skoku iglicy)
nigdy nie odłączałem czujnika wału podczas pracy silnika bo i po co

jeśli odłączysz G28 przed uruchomieniem silnika - silnik nie powinien zapalić - stad moje dociekania

nawiązując do przestawiacza kąta wtrysku - to elektrozaworek N108 (nie czujnik) który reguluję wyprzedzeniem kąta wtrysku

wracając do czujnika G28 - sprawdź rezystancję między pinami we wtyczce od strony czujnika 1+2 - wymagana wartośc to 1.0 do 1.5 kohm'a

G28 podaje sygnał indukcyjny - wrażliwy na wszelkie zakłócenia zewnętrzne - dlatego przewód jest ekranowany - jeśli czujnik G28 i przewody idące do ECU będą OK (rezystancja od wtyczki w komorze silnika do wtyczki ECU max 1.5 kohm'a) - zostają 3 możliwości - nie sprawny czujnik (mimo że nowy) zabrudzone koło nadające impulsy do G28 (opiłki metalowe etc.) uszkodzony ECU
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=26604


Powered by wordpress | Theme: simpletex | © DRAGON :)